För beställning från Ankis Garns e-handel gäller följande villkor

Allmän information

När du valt dina varor och går vidare till kassan, kan du betala med bankgiro, presentkort, PayPal eller Swish. Om du inte får någon bekräftelse på din e-post, kontaktar du oss på info@ankisgarn.se eller 070-253 22 88 (skicka gärna sms). Glöm inte att kontrollera din skräppost. Alla är välkomna att handla hos Ankis Garn.

Priser och betalning

Alla priser är i SEK inklusive moms. Det totala priset inklusive alla avgifter, moms och frakt, ser du i kundvagnen. Betalning skall vara oss tillhanda innan varorna lämnas ut eller skickas.

Fraktkostnad

Handstickat är det alltid fri frakt på.
Fraktfritt om du handlar för minst 700 kr, glöm inte att kryssa i ”Gratis frakt”, för att få fraktfritt.
Kontakta mig innan beställning, om du vill beställa enstaka nystan (max 100 gram, inklusive förpackning), till lägre fraktkostnad. Skickas som skrymmande brev för 35 kr.

Brev, upp till 100 gram: 20 kr (addiClick kablar och små tillbehör), brev max 2 kg: 40 kr (knappar och spännen i tenn). Enhetsfrakt övrigt: 65 kr. Frakten baseras på varan med högst fraktklass. Den aktuella fraktkostnaden ser du i Varukorgen. Vi skickar mindre försändelser med 1:a-klassbrev direkt till din brevlåda, i övrigt skickar vi med spårbart, som hämtas ut hos ditt postombud.

Leveranser

Normalt skickar vi varorna inom 1-2 vardagar från att vi fått din betalning. Om beställningen gäller en vara som inte finns i lager, kontaktar vi dig via mejl eller telefon, för beräknat leveransdatum. Gäller det nystade Plötulopi, skickar vi normalt på måndagar. Vi skickar med PostNord.

Miljö

Vi tänker på miljön och återanvänder emballage, så långt det går. Därför kanske du får ditt garn levererat i en återanvänd kartong. Plastpåsarna som vi använder, är 100 % nedbrytbara.

Ångerrätt/öppet köp

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar, men du har öppet köp i 30 dagar. När du utnyttjat din ångerrätt: Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. Öppet köp: Du har öppet köp i 30 dagar, förutsatt att varorna är oanvända och kvar i obruten originalförpackning. Du har inte ångerrätt/öppet köp om du använt varan eller tjänsten (tjänster består av nedladdat mönster, kurser och liknande). På handstickade beställningar, gäller normalt inte ångerrätt/öppet köp, hör med oss om du är osäker, innan du beställer.

Dataskyddsförordningen – GDPR

När du lägger din beställning hos oss lagras dina personuppgifter elektroniskt. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt GDPR rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Läs mer om GDPR…

Ej uthämtade paket

Ej uthämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift. Expeditions- och hanteringsavgift är för närvarande 150 SEK. Observera att vi tar ut full ersättning för fraktkostnaden, som aktuellt fraktbolag debiterar oss.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig, om du fått en felaktig vara. När du utnyttjat din ångerrätt ska du snarast skicka tillbaka/lämna tillbaka varan till oss. Återbetalningsskyldighet: Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan/tjänsten snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller meddelande om att du vill häva köpet av tjänsten. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror. Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.

Tvist

Vid en eventuell tvist, mellan köpare och säljare, kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm, www.arn.se. Vi medverkar i tvistlösningsförandet och följer ARN:s rekommendationer.

Utebliven e-post?

Får du inga orderuppdateringar, efter du lagt din beställning?
Kontrollera din skräppost och/eller ange info@ankisgarn.se, som betrodd avsändare i dina inställningar för e-post.

Ankis Garn
Stigevägen 10
855 97  Indal

Mobil: 070-253 22 88
e-post: info@ankisgarn.se

Org. nr. 556848-3316
Bankgironr: 743-1893
Swishnr: 123 086 73 90

Godkänd för F-skatt

RSD Indal AB  |  Ruff Stuff Design  |  Ankis Garn