För beställning från Ankis Garns e-handel gäller följande villkor

 

Priser och betalning

Alla priser är i SEK inklusive moms. Det totala priset inklusive alla avgifter, moms och frakt, ser du i kundvagnen.

Ecster Pay

I samarbete med Ecster erbjuder vi faktura, delbetalning, kortbetalning och Swish, genom e-handelskassan Ecster Pay. Ecster är ett helägt dotterbolag till Handelsbanken. Mer info om ecster…

Genom att använda kassan godkänner du Ecster Pays användarvillkor. Genom att klicka på ”Genomför köp” accepterar du betalningsansvar, villkor för valt betalsätt samt godkänner våra köpvillkor.

Hantering av all information i Ecster Pay sker krypterad med SSL.

Delbetalning

Ibland kan det kännas bra att inte ta hela kostnaden på en gång. Med delbetalning från Ecster betalar du alltid i en takt som passar dig. Villkor för delbetalning.

Faktura

I vår butik har du möjlighet att välja faktura och betala hemma i lugn och ro.

Fraktkostnad

Fri frakt på allt handstickat. Brev, upp till 100 gram: 20 kr (addiClick kablar och små tillbehör), brev max 2 kg: 40 kr (knappar och spännen i tenn). Enhetsfrakt övrigt: 65 kr. Frakten baseras på varan med högst fraktklass. Den aktuella fraktkostnaden ser du i Varukorgen. Vi skickar mindre försändelser med 1:a-klassbrev direkt till din brevlåda, i övrigt skickar vi med spårbart, som hämtas ut hos ditt ombud.

Leveranser

För tillfället säljer vi enbart inom Sverige, kontakta oss via mejl om du vill handla  från utlandet.

Beställ före kl. 10:00, så skickar vi samma dag (helgfria vardagar), beställningar gjorda senare, skickas nästkommande vardag. Om beställningen gäller en vara som inte finns i lager, kontaktar vi dig via mejl, för beräknat leveransdatum. Vi skickar med DHL, till närmaste utlämningsställe, skriv i ordernoteringar om du har önskemål om annat utlämningsställe. Nystad Plötulopi kan ta 1-2 dagar extra.

Information om avvikelser hittar du på vår fb-sida. https://www.facebook.com/ankisgarn/

Miljö

Vi tänker på miljön och återanvänder emballage, så långt det går. Därför kanske du får ditt garn levererat i en återanvänd kartong.

Ångerrätt/öppet köp

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar, men du har öppet köp i 30 dagar. När du utnyttjat din ångerrätt: Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. Öppet köp: Du har öppet köp i 30 dagar, förutsatt att varorna är oanvända och kvar i obruten originalförpackning. Du har inte ångerrätt/öppet köp om du använt varan eller tjänsten (tjänster består av nedladdat mönster, kurser och liknande). På handstickade beställningar, gäller normalt inte ångerrätt/öppet köp, hör med oss om du är osäker, innan du beställer.

Dataskyddsförordningen – GDPR

När du lägger din beställning hos oss lagras dina personuppgifter elektroniskt. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt GDPR rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Läs mer om GDPR…

Ej uthämtade paket

Ej uthämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte hämtas ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för frakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift. Expeditions- och hanteringsavgift är för närvarande 150 SEK. Observera att vi tar ut full ersättning för fraktkostnaden, som aktuellt fraktbolag debiterar oss.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. När du utnyttjat din ångerrätt ska du snarast skicka tillbaka/lämna tillbaka varan till oss. Återbetalningsskyldighet: Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan/tjänsten snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller meddelande om att du vill häva köpet av varan/tjänsten. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.

Tvist

Vid en eventuell tvist, mellan köpare och säljare, kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm, www.arn.se. Vi medverkar i tvistlösningsförandet och följer ARN:s rekommendationer.

Utebliven e-post?

Får du inga orderuppdateringar, efter du lagt din beställning?
Kontrollera din skräppost och/eller ange info@ankisgarn.se, som betrodd avsändare i dina inställningar för e-post. OBS! Var noga med att skriva in korrekt e-postadress, vid beställning.

Allmän information

När du valt dina varor och går vidare till kassan, kan du betala med kort, faktura 14 dagar, delbetalning eller Swish. Om du inte får någon bekräftelse på din e-post, kontaktar du oss på info@ankisgarn.se eller 070-253 22 88 (skicka gärna sms). Glöm inte att kontrollera din skräppost. Alla som är över 18 år, eller har målsmans tillåtelse, är välkomna att handla hos Ankis Garn.

 

Ankis Garn
Stigevägen 10
855 97  Indal

Lager:
Köpmangatan 13
Söderhamn

Mobil: 070-253 22 88 (sms, så svarar jag så fort jag kan)
e-post: info@ankisgarn.se

Org. nr. 559209-1663
Swishnr: 123 086 73 90 (om du behöver swisha manuellt)

Godkänd för F-skatt

GTD i Norr AB  |  Ruff Stuff Design  |  Ankis Garn